Ehdot ja käytännöt

Viimeksi päivitetty: 11.12.2025


EVÄSTEKÄYTÄNTÖ

1. Mitä evästeet ovat?

Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, jotka tallennetaan käyttäjän laitteelle sivuston toimiessa.


2. Käyttämämme evästetyypit

Välttämättömät evästeet

mahdollistavat ostoskorin, kirjautumisen ja maksamisen

Analytiikkaevästeet

auttavat ymmärtämään sivuston kävijäliikennettä

(esim. Google Analytics)

Markkinointievästeet

mahdollistavat kohdennetun mainonnan

(esim. Meta / Google Ads)


3. Evästeiden hallinta

Käyttäjä voi:

-hyväksyä tai estää evästeet sivuston evästeilmoituksesta

-poistaa evästeet selaimen asetuksissa


4. Kolmannen osapuolen evästeet

Sivusto voi käyttää ulkopuolisia evästeitä (Google, Meta), jotka toimivat omien ehtojensa mukaisesti.

PALAUTUSEHDOT

1. Palautusoikeus koskee ainoastaan yksityishenkilöitä.

Yrityksillä ja yhteisöillä ei ole palautusoikeutta. Mikäli tilaus on tehty yrityksen nimellä, katsotaan tilaaja yritysasiakkaaksi eikä palautusoikeus koske tilausta.


2. Etämyynnin palautusoikeus

-Kuluttajalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa kauppa 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

-Tuotteen vastaanottopäivää ei lasketa määräaikaan. Jos määräajan viimeinen päivä ei ole arkipäivä, palautusoikeus jatkuu seuraavaan arkipäivään.

-Palautuksesta tulee tehdä palautusilmoitus 14 päivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta. 

-Palautusilmoituksen jälkeen asiakkaalla on 14 päivää aikaa palauttaa tuote. Mikäli palautusta ei tehdä määräajassa, katsotaan palautusilmoitus rauenneeksi.


3. Palautuskustannukset

-Jos palautus johtuu myyjän virheestä (esim. pakkausvirhe, viallinen tuote, väärä toimitus), myyjä maksaa palautusrahdin. Tällöin asiakkaalle toimitetaan palautuskoodi.

-Jos palautus tehdään muusta syystä (esim. tuotteen ei-toivottavuus), asiakas vastaa palautuskuluista.

-Jos palautus lähetetään väärään osoitteeseen, väärälle noutopisteelle tai Postin kautta ilman erillistä ohjeistusta, vähennetään palautettavasta summasta 25 € käsittelymaksu ylimääräisestä noutotyöstä.


4. Palautettavan tuotteen kunto

-Tuote on palautettava myyntikelpoisessa kunnossa alkuperäisessä pakkauksessaan.

-Tuotteen käyttöönotto (esim. asennus, pakkauksen rikkominen siten, ettei se ole enää myyntikelpoinen) voi johtaa arvonalennukseen.

-Käyttöönotetusta tuotteesta hyvitetään enintään 60 % ostohinnasta, edellyttäen että tuote on ehjä ja palautettavissa myyntiin käytettynä.


5. Tuotteet, joilla ei ole palautusoikeutta

-Asiakkaan toivomusten mukaan valmistetut tai muunnellut tuotteet.

-Erikoistilauksena hankitut tuotteet, joita ei ole normaalisti valikoimassa

-Metritavarana myydyt tuotteet

-Tuotteet, joiden arvo on alle 10 €.


6. Palautuksen pakkaus ja toimitus

-Palautettava tuote on pakattava alkuperäiseen pakkaukseen kaikkine tarvikkeineen ja suojattava kuljetusta varten samalla tavalla kuin toimitettaessa.

-Myyntipakkaukseen ei saa liimata osoitekorttia. Jos näin tehdään, pakkaus ei ole enää myyntikelpoinen ja arvonalennus vähennetään palautuksesta.

-Palautusosoite: Kangastie 3, 43100 Saarijärvi


7. Hyvitys

-Hyvitys maksetaan viimeistään 14 päivän kuluessa palautetun tuotteen vastaanottamisesta ja tarkastuksesta.

-Hyvitys tehdään samalla maksutavalla, jota tilauksessa on käytetty (esim. Klarna, Paytrail).

-Mikäli tilauksessa on ollut pakettitarjous ja osa tuotteista palautetaan, mitätöityy pakettihinta. Tällöin pidettyjen tuotteiden hinta lasketaan normaalin hinnaston mukaisesti ja palautettava summa määritellään sen perusteella.


MAKSUEHDOT

1. Hyväksytyt maksutavat:

-Pankkimaksutavat: Kaikki suomalaiset verkkopankit

-Korttimaksutavat: Visa, Mastercard ja American Express. 

-Mobiilimaksutavat: Apple Pay, Google Pay, MobilePay ja Siirto

-Lasku- ja osamaksutavat: Op Lasku, OP Tililuotto, Walley


2. Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta


3. Maksun onnistuminen

-Tilaus astuu voimaan vasta onnistuneen maksutapahtuman jälkeen.


4. Maksun palautukset

Palautukset tehdään:

-alkuperäiselle maksutavalle

-käsittelyaika 5–14 arkipäivää


5. Lasku- ja osamaksuvaihtoehdot

-Lasku- ja osamaksuehdot määritellään maksupalveluntarjoajan omissa ehdoissa.


TOIMITUSEHDOT

1. Toimitusalue

TK-Customs toimittaa tuotteita vain Suomeen (poislukien Ahvenanmaa)


2. Toimitustavat

Tarjoamme seuraavat toimitusvaihtoehdot:

-Matkahuolto

(Lähellä-paketti)

-Nouto toimipisteeltä:

Kangastie 3, 43100 Saarijärvi

Asiakas valitsee toimitustavan kassalla.


3. Toimituskulut

Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan ja tilauksen painon mukaan.
Tarkat toimituskulut näkyvät kassalla ennen maksua.


4. Toimitusaika

Arvioitu toimitusaika Suomessa on:
3–5 arkipäivää varastotuotteille.

Jos tuote on ennakkotilattava tai hetkellisesti loppu, ilmoitamme arvioidun toimitusajan tuotekortilla tai sähköpostitse.


5. Varastotilanne ja saatavuus

Tuotteiden saatavuus voi vaihdella.

Mikäli tuote on tilapäisesti loppunut, ilmoitamme asiakkaalle viivytyksestä.

Asiakas voi halutessaan perua tilauksen ja saada maksun takaisin.

6. Toimituksen seuranta

Kun tilaus on lähetetty, asiakas saa sähköpostiinsa:

-lähetystunnuksen

-toimitusvahvistuksen

-ohjeet seurantaan


7. Toimituksen viivästyminen

Jos toimitus viivästyy huomattavasti, TK-Customs ottaa yhteyttä asiakkaaseen.
Asiakkaalla on tällöin oikeus:

-perua tilaus

-saada rahat takaisin

-hyväksyä uuden toimitusajan

TK-Customs ei vastaa viivästyksistä, jotka johtuvat:

-kuljetusyhtiöstä

-ylivoimaisesta esteestä

-asiakkaan virheellisistä yhteystiedoista


8. Toimituksen tarkastus ja virheelliset tuotteet

Asiakkaan tulee tarkistaa lähetys heti sen vastaanotettuaan.

Mikäli tuote on vahingoittunut kuljetuksessa:

Tee vahinkoilmoitus kuljetusyhtiölle

Ota yhteys TK-Customsiin:

info@tk-customs.fi


Mikäli toimitus on virheellinen tai puutteellinen:
Ota yhteys asiakaspalveluun 7 päivän kuluessa.

9. Noutamattomat paketit

Noutamatta jätetty paketti ei ole sama asia kuin palautus.

Noutamatta jätetyistä lähetyksistä perimme käsittelymaksun 25 €, joka kattaa toimitus- ja palautuskulut.